Opis wymontowania i wysyłki płyt


Wtyczki taśmy

Opis wymontowania płyt: Przed jakimkolwiek działaniem należy odłączyć tv od sieci i odczekać minimum 15 minut!!! Otrzymujemy wiele płyt zdemontowanych przez kogoś kto to robił po raz pierwszy i raczej nigdy nic się nie zdarza, bo to wszystko jest proste ale muszę ostrzec że wszystko co robisz robisz na własną odpowiedzialność
Na dużym stole/ławie położyć koc na to kładziemy tv, odkręcamy śruby ścianki i podstawy. Po zdemontowaniu tylnej ścianki obudowy. Ustalamy która płytę mamy zdemontować, czyli tę z gniazdami antenowym HDMI itp.
Proszę sobie obejrzeć wszystkie wtyczki i gniazda taśm na tej płycie przyjrzeć się jak są zamontowane( na dole strony jest galeria fotek). Każda wtyczka jest inna i niema możliwości pomyłki więc nie trzeba ich znakować ale można porobić sobie fotki. Każda wtyczka ma zapinki blokujące pojedyncze lub podwójne z dwóch stron po bokach wtyczki które należy wcisnąć i dopiero można wysunąć, nie można się siłować wszystko musi wyjść w miarę lekko. Taśmy tzw LVDS idące w stronę matrycy są bardzo delikatne i mamy dwa rodzaje ich podłączenia w zależności od modelu. Najczęściej taśma jest wsunięta bezpośrednio w gniazdo z zapinką blokującą którą należy podważyć dwoma paznokciami palców jednocześnie. Gdy otworzymy zapinkę przed wysunięciem taśmy proszę się przyjrzeć i zapamiętać lub zrobić fotkę jak jest wsunięta taśma aby po naprawie tak samo zamontować( są linie namalowane ta taśmach). Drugi rodzaj taśm jest zakończony płaską wtyką która ma dwa lekko wystające wypusty po bokach i należy te dwa wypusty wcisnąć jednocześnie palcami i wysunąć wtykę. Potem przy montażu wystarczy tylko równo wcisnąć wtykę. Uwaga po montażu i podłączeniu wszystkich wtyczek i taśm nie włączamy tv do sieci, wpierw należy się dokładnie przyjrzeć szczególnie na delikatne taśmy LVDS gdyż złe zamontowanie np. pod kątem lub przesunięte lub też na siłę wciskane mogą pozawijać piny kontaktowe a to może spowodować bardzo poważne trwałe uszkodzenie płyty. Następnie odkręcamy kilka śrub mocujących płytę i podnosimy ją, ( w niektórych tv np. samsungach zdarza się że płyta wydaje się jakby była przyklejona należy wówczas pokręcić lekko płytą w prawo w lewo aby odkleił się termopad między płytą a obudową panela matrycy
(w LD650/750 proszę zdemontować plastikową ramkę maskowniczkę)
Płytę najlepiej zawinąć np w bąbelkową folie(bez żadnych taśm klejacych aby można to rozpakowac i wykorzystać ponownie) i spakować w sztywne pudełko kartonowe np. po dekoderze, butach itp. (w tym opakowaniu będzie odesłane). Proszę zwrocić uwagę że różne inne paczki mogą być układane na tej naszej np z tarczami hamulcowymi 10kg, więc wysyłanie płyty tylko w kopercie to skrajna nieodpowiedzialność.
Nie ma znaczenia jakim kurierem czy pocztą jest wysyłane nie ma też potrzeby żadnych dodatkowych ubezpieczeń czy innych drogich form wysyłki. Każda przesyłka jest standardowo ubezpieczona powyżej wartości płyty.

Uwaga. Proszę zawsze razem z płytą, dołączyć kartkę na której bez rozpisywania skrótowy opis usterki np "brak HDMI" "stoi na logo" "pasy" "brak głosu" "resety" itd i inne ustalenia jeśli takie były.
I koniecznie dalej na tej kartce czytelnie adres zwrotny:
1.Nazwisko Imię (nazwa firmy)
2. Adres
3. Koniecznie numer telefonu dla kuriera i mail (będzie wysłany mail lub sms o wysyłce)
4. I inne ustalone mailowo

 Adres do wysyłki:

Serwis RTV

50-lecia Kopalni Konin 11

62-540 Kleczew

Płyty których nie naprawimy choc to jest znikomy osetek odsyłamy na koszt własny.

Kazda płyta po rozpakowaniu jest przez nas znakowana opisywana Miejscowośc/miesiąc/rok opis usterki i stempel datownik. Na wymienionych NAND WT61P... jest nalepka gwarancyjna . Maksymalana gwarancja to rok 


 

 UWAGA Nim wyślesz niepotrzebne zapytanie czy dotarła do nas twoja przesyłka proszę to sprawdzić po numerze nadania w internetowych wyszukiwarkach właściwych dla danego operatora.(Przesyłka dostarczona do nas do godziny 12 najczęściej wychodzi od nas w tym samym dniu, otrzymasz info na maila jeśli podałeś adres mailowy lub sms) Naprawioną sprawdzoną płytę odsyłam w dniu dostarczenia lub następnym roboczym, firmą kurierską, która dostarczy przesyłkę na drugi dzień na czym nam bardzo zależy. Płyt których nie można było naprawić odsyłamy na własny koszt z odpowiednim opisem. Nie naprawiamy płyt z uszkodzeniami po burzy, po jakichś "grzaniach", nieudanych naprawach czy aktualizacjach oprogramowania. Usterki tylko te co w ogłoszeniach i tu wymienione.

Podane modele zawsze są aktualne więc proszę nie pytać za każdym razem czy można wysyłać, pracujemy nieprzerwanie w każdy roboczy dzień bez żadnych przerw urlopowych itp. Jeśli jakieś przerwy będą planowane to będzie stosowana informacja na głównej stronie. Firma działa od 1989roku.

 


 

 Płyty jakie naprawiamy wysyłkowo są wymienione w ulotkach i aktualizowane na naszej stronie i żadnych innych płyt nie naprawiamy wysyłkowo
Inne płyty których nie możemy sprawdzić i potrzebny jest reballing to dla współpracujących z nami jeśli to ustalimy robimy po kosztach (50-150zł w zależności od stopnia komplikacji, wielkości kulek, procesora, wzoru sita, elementów wokół) ale oczywiście bez sprawdzania i gwarancji czyli jeśli to nie przyniesie oczekiwanego rezultatu to już nic w takim przypadku nie możemy pomóc a powtórny reballing szczególnie na płytach samsung jest praktycznie zawsze bez szans na powodzenie. Ale to proszę zawsze opisać w dołączonym do płyty opisie
W zapytaniach dotyczących ogłoszeń upewni się że twoja płyta jest taka jak w ogłoszeniu jeśli jest inna sprawdź na naszej stronie lub podaj jej oznaczanie w zapytaniu



Uwaga bardzo ważne w zapytaniu mailowym dotyczącym płyt podajemy swoją miejscowość i oznaczenia chassis w LG malowane na płytach głównych zaczynające się od L?? LD??, LE??, LC?? PD?? (zawsze takie oznaczenie jest np. LD03 LD650 LD21 LC33 L*01 literki za tym oznaczeniem nie mają już znaczenia.) Dla tv Samsung tylko wyłącznie oznaczenie na laminacie BN41-????? Wszelkie inne numery zaczynające się od EAX...czy EBT... BN94-... i modele tv i fotki nie mają dla nas żadnej informacji i znaczenia. Przykładowe oznaczenia na fotkach na dole strony

 

 

Nie naprawiamy płyt po próbach napraw, ze śladami "grzania" procesorów, nieudanych aktualizacjach i po tzw. "burzy" Jeśli takie płyty są przysłane to po naprawie jest gwarancja rozruchowa (takie płyty oznaczamy "Grzane !!"

 

Próby napraw BGA tych płyt nawet na żle ustawionych stacjach do BGA powoduje że w miejscu osadzenia procesora dochodzi do deformacji i rozwarstwienia laminatu w wyniku tego powstają przerwy w warstwach laminatu jak i uszkodzeń padów lutowniczych co nie jest już do naprawy.

 

Prawidłowe dobranie ustawień stacji BGA dobór techniki i odpowiednich materiałów dla tych płyt zajęło nam wiele czasu, nawet schładzanie miedzy etapami jest tu kluczowe

 

Więc tym bardziej wszelkie próby "grzania" nawet przez kogoś kto coś próbował z BGA powodują wiadomy skutek i w zasadzie odsetek nie naprawionych przez nas płyt to właśnie po takich próbach "napraw"

 

Nie bierzemy odpowiedzialności za uszkodzenia podczas demontażu/montażu płyt i uszkodzeń podczas przesyłek jak i usterek innych niż te które są wymienione w opisach naprawianych płyt czyli np dla płyt LD03 LD12 LD650 i innych nie naprawiamy nic co jest związane z uszkodzeniem głowic/tunerów

 

Przykłady oznaczeń płyt LG
Oznaczenia płyt LG Samsung
Wtyczki taśmy